Mie tiiän kuka mun SNY on.

Tai tiesin viime yönä ainakin. Unessa. Olin ihan satavarma, että olin keksinyt, kuka mun SNY on. Arvatkaa, muistinko aamulla, kuka se oli, ja millä perusteilla. En tietenkään :)

Paksun langan ominaisuuksiin liitettäköön vielä yksi. Mallitilkun tiheys ei ole sama kuin lopputuleman tiheys. SCJ vaikuttaa liian isolta, joten se voinee joutua aamulla kylpyhommiin. Kuvien saaminen huomiselle on epävarmaa. Lanka sen sijaan on ihan suosikkia, Nallen jälkeen. Mutta muistaakseni KP:n Peruvian Wool on itsas merinon ja jonkun "tavis"-lampaan sekoitus. Mene tiedä, mutta ei minusta jää merinolle jälkeen pehmeydessä. Ja värikin on soma. Niin että kylpyyn käy auringonnousun tie.

(Eipähän näy kaikki mokat. Hah!)

Edit: muistiin itselle: pitänee opetella tekemään tiukempaa neulosta. Kaikki vinkit otetaan kiitollisina vastaan. Vilkaisin neulekirjaa, ja näköjään pidän lankaakin väärin - se pitäisi kieputtaa nimettömän ympäri. Kokeilen, jos se auttaa. Sitten seuraavaan projektiin siis.

6 comments:

Anonymous said...

Edellisen postauksen kananmunaongelmaan äitini ratkaisu: Puhkaistaan nuppineulalla reikä tylppään päähän. Näin kuoren sisällä oleva ilma pääsee ulos pikku hiljaa, eikä halkaise kuorta.
Kuka sanoo, että lankaa pidetään väärin, jos sitä ei kieputeta nimettömän ympärille? Ei minulle ainakaan koskaan moista ole opetettu, ja tätini oli tiukka kässänope. Ei kaikkea pidä uskoa, mitä kirjoissa kirjoitetaan. Mukavaa syksyä.
Vape

derea said...

Mä teen yleensä näin jos sileää pitäis neuloa tasona, niin että saan tasaisempia nurjia silmukoita. Eli ensin kiepauttaa sen langan pikkurillin ympäri ja sitten "normaalisti". (hieno selitys eikö ;)

Anonymous said...

Knittyssä oli vuosi sitten artikkeli, kuinka voi löysätä käsialaansa: http://knitty.com/ISSUEspring05/FEATloosenup.html . Toiminee toisinkin päin, eli jos haluaa neuloa tiukempaa voi (yrittää) opetella neulerutiiniinsa sen "ylimääräisen" langan kiristämisen.
Minulla lanka kulkee etusormen yli ja loppujen kolmen sormen ali. Eli en kieputa sitä mitenkään nimettömän ympäri. Ja neulon kyllä ihan tarpeeksi tiukkaa. :)

mina hanse said...

Minulla menee lanka samalla tavalla kuin luinelenilla :) Teen jokaiseen nurjaan silmukkaan automaattisesti pienen kiristyksen.

Susanna said...

Mä olen huomannut, että pelkästään se ei riitä että silmukka on puikolla kireänä kuin viulunkieli. Suurin merkitys on sillä, miten kireälle vedät silmukan kun koukkaat langan puikolle, eli se ihan eka liike. Selitäpä tätä nyt sitten...no kokeilemalla selviää :D

Anonymous said...

Huh-huh, että pelästyin, kun luin otsikon. Olisi mennyt hyvä juttu ihan hukkaan.

t. SNYsi